2011. február 3., csütörtök

Mangó chutney-s füge majorannás csiperkével


Egy üveg mangó chutney már jó ideje várt a sorára itthon, hát most bedobtuk vacsorára. Szárított fügét karikáztam fel, és feldobtam egy kis lábosban a mangó chutneyval, némi szójaszósszal és vízzel párolódni. A chutney erősen pikáns szósz, ez kifejezetten gyömbéres volt, fantasztikus aromákkal, és a párolás célja az volt, hogy ez az erős íz kicsit megszelídüljön és teret engedjen a fügének is. A szójaszósz tompította és lekerekítette az ízeket, a füge pedig szivacsként szívta mindezeket magába. Közben serpenyőben olívaolajon egészben pirítottam meg az apró szemű csiperkegombát, kizárólag sót és majorannát szórtam rá, és nem hagytam kifőni belőle a nedvességet, azaz finom harapósra-lédúsra pirítottam csak. A gomba levesessége és lágysága jól passzolt a markáns ízű fügéhez, a kettőt jól áthidalta a parmezánforgács, amivel az egészet megszórtam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Creative Commons Licenc
A bejegyzésekben szereplő valamennyi fotó szerzői jogi védelem alatt áll és a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.