2010. december 6., hétfő

Túrótorta narancsos-diós beütéssel


Ez volt az a recept, ami bevezetett a gasztroblogok világába. Történt, hogy a tévében láttam egy műsort Fűszeres Eszterrel, aki ezt a tortát (becsületes nevén jeruzsálemi túrótortát) készítette. Pár nappal később eszembe jutott, milyen kár, hogy nem írtam fel, majd rájöttem, hogy az interneten nyilván megtalálható a recept. Rákerestem, és így váltam a Fűszeres-blog lelkes olvasójává.


Magát a tortát ugyanakkor kevés alkalommal készítettem. Az viszont ezen kevés alkalomból is egyértelmű, hogy a túró minősége alapvetően meghatározza a végeredmény állagát és így élvezeti értékét is. Le a zsírszegény, göröngyös túróval! Szintén ide kapcsolódik, hogy korábban ezt elspóroltam, most viszont a szerző ajánlását követve Philadelphia krémsajtot tettem bele, és szerintem ez is nagy mértékben befolyásolta a végeredményt, pozitív irányba.

A linken ugyan elérhető az eredeti recept, de a rend kedvéért ide is beírom.

Hozzávalók:
1 bögre kuszkusz
5 dkg vaj
1 evőkanál méz
csipet só
+ 2 tojás

Ebből lesz a tészta, elég "instant" módon: a kuszkuszt forró vízzel leöntjük (én a kuszkusz mennyiségének másfélszeresét szoktam ráönteni), belekeverjük a többi hozzávalót (a tojásokat kivéve) és lefedve állni hagyjuk, míg elkészül a krém. A cél az, hogy az összes vizet magába szívja. Ha ez megvan, és kicsit kihűlt, bele lehet keverni a tojásokat (praktikusan a formába simítás előtt).

Túrókrém:
50 dkg túró áttörve
1 doboz Philadelphia krémsajt
3 evőkanál méz
2 tojás
1 narancs reszelt héja

Összekeverjük a krém hozzávalóit is.

Tortaformát veszünk elő (ez a mennyiség nekem a 18 cm-es átmérőjű formához passzol, igaz, abból egy kevés krém kimarad, a nagyobb formában viszont nagyon lapos lesz), az aljára sütőpapírt kell tenni (ezt tessék nagyon komolyan venni, különben egyesével kell a leragadt kuszkusz szemeket felkaparni). A tészta felét a forma aljára simítjuk, majd rákenjük a krémet, és végül a tészta másik felét. 200 C fokra előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsül. Dióval tálaltam.


Készült egy szirup is hozzá a narancs levéből és mézből. Ez bátran helyettesíthető valami finom lekvárral is. De ha valaki egyiket se kívánja, akkor szerintem tegyen 1-2 kanállal több mézet a tésztába és a krémbe is, mert szirup nélkül a fenti arányok olyan savanykás-édeskés végeredményt adnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Creative Commons Licenc
A bejegyzésekben szereplő valamennyi fotó szerzői jogi védelem alatt áll és a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.