2010. december 1., szerda

Online szakácskönyv 1. - Palacsinta





A blogírásban nekem az volt a vonzó, hogy szerintem nagyon 21. századi dolog a kedvenc recepteket fotókkal együtt az interneten "tárolni". E vonatkozásban tehát nem törekszem nagy csodákra és gasztronómiai csavarok kiötlésére, mindössze az innen-onnan összeszedett, meg anyukámtól tanult recepteket akarom egy helyen összegyűjteni. És ha esetleg más is szívesen olvassa, akkor az már csak hab a palacsintán :))

A palacsinta, az gondolom százféleképp elkészíthető, én sokat nem próbáltam, talán amiatt is, mert tök elégedett vagyok az alábbi receptből kisülő eredménnyel. Nekem a palacsinta vékony, rugalmas, nem lukacsos, és ez ilyen lesz.

Hozzávalók:
1/2 l tej
20 dkg liszt
1/2 dl olaj
kb 1/2 dl szóda vagy szénsavas víz
2 tojás
csipet só

Összekeverjük, kicsit állni hagyjuk, és kisütjük.

Néhány trükk, ami nekem beválik:
- ha csomós lenne (és nekem az lesz!) akkor ne legyünk restek átszűrni
- elég híg lesz a tészta, de ettől tud olyan vékonyra sülni a palacsinta
- bár azt tanultam, hogy ha a tésztában van olaj, akkor a serpenyőbe már nem kell tenni, de biztos ami biztos, vékonyan ki szoktam kenni minden palacsinta előtt (tollal)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Creative Commons Licenc
A bejegyzésekben szereplő valamennyi fotó szerzői jogi védelem alatt áll és a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.