2011. március 14., hétfő

Szülinapi torta

Komoly feladatot kaptam a legutóbbi szülinap előtt: marcipános tortát kellett csinálnom. Ezen belül szabad volt a vásár, így egy darabig azzal a gondolattal barátkoztam, hogy valamilyen piskóta+krém tortát csinálok és beborítom vékonyra nyújtott marcipánnal, de végül gyáva voltam ilyen komoly cukrászati műveletbe belevágni. Ráadásul találtam egy olyan receptet, amely a krémbe keverte a marcipánt, végül emellett döntöttem. A kóstolás alapján még annyi tartozik ide, hogy kevésbé a marcipánkrém, mint a mandulás tészta és az étcsokis tortabevonó miatt volt zseniális a végeredmény.

Hozzávalók a tésztához:
1/2 bögre ("cup") liszt
1/2 bögre cukor
10 dkg szeletelt mandula
1/2 csomag sütőpor
2 tojás
4 evőkanál olaj (én semlegesebb napraforgó olajat használtam)
5 evőkanál tej

Az összes hozzávalót összekeverjük és 18 cm átmérőjű tortaformába öntjük (én az aljára tettem csak sütőpapírt). 180 C-os sütőben megsütjük, kb. 20 perc. Szépen feljön, de azért alapvetően kicsike torta marad. A kihűlt tortát majd ketté kell vágni a megtöltéshez.

A krémhez kell:
3 dl tej
2 evőkanál rétesliszt
2 evőkanál búzadara
20 dkg cukor
10 dkg marcipánmassza
10 dkg puha vaj

Főzünk egy "kvázi" tejbegrízt (csak sokkal több cukorral), majd beleolvasztjuk a marcipánmasszát. Utána hagyni kell langyosra hűlni (hogy ne dermedjen össze a massza, szorgalmasan kevergettem), és csak ezután lehet hozzáadni a habosra kevert vajat. (Én ezen a ponton elkövettem azt hibát, hogy nem vártam elég sokáig a vaj hozzáadásával, így kicsit folyós lett a krém a megolvadt vajtól.)

Ha a krém is egész kihűlt, akkor lehet megkenni vele a félbevágott tészta alsó felét, megy rá a másik tészta-fél, és a maradék krém még elég ahhoz, hogy kívülről is bevonjuk vele a tortát.


A krém dermedése, száradása után étcsokis tortabevonóval öntöttem le (én Dr. Oetker zacskós-olvasztóst használtam), ez ízben sokkal jobban passzolt hozzá, mint egy tejcsokis bevonó.

A színes marcipán díszítést a gyerekkel együtt gyurmáztuk, kb. egyforma a kézügyességünk :)) (de ő még ügyesedhet)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Creative Commons Licenc
A bejegyzésekben szereplő valamennyi fotó szerzői jogi védelem alatt áll és a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.