2011. március 27., vasárnap

Fűszeres-szamorodnis körte karamellsziruppal


Már annyiszor láttunk másokat ilyesmit csinálni, és mindannyiszor csorgott a nyálunk. Hát, most eljött a mi időnk, gondoltuk. Egy üveg édes tokaji szamorodnit forraltam fel, ebbe egy egész fahéjat, néhány szem szegfűszeget, két csillagánizst és egy citrom reszelt héját dobtam bele. Közben megmostam és meghámoztam a nem túl érett alexander körtéket. Az alexander nem a leginkább ízgazdag körte ugyan, de viszonylagos keménysége miatt bízhattam abban, hogy a főzés ellenére is egyben marad. Ezt követően a körte végét levágtam (kiegyenesítettem), hogy a tányérban állítani tudjam. A borba - forrásakor - beletettem a körtéket és felöntöttem annyi vízzel, hogy a folyadék ellepje a gyümölcsöket. Amikor puhára főttek a körték (amire nem tudok általánosan érvényes időtartamot mondani, mert körtéje válogatja), tányérra tettem őket. Cukrot karamellizáltam (fehéret és barnát) kevés víz hozzáadásával, és a körtékre csurgattam. Csodálatos desszert.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Creative Commons Licenc
A bejegyzésekben szereplő valamennyi fotó szerzői jogi védelem alatt áll és a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.