2011. július 10., vasárnap

Feketeribizlis pite

Volt itthon rengeteg ribizli + Fűszeres Eszter melegen ajánlotta a ribizlis pitét = nem volt mit tenni, a 36 fokos kinti hőmérséklet és a család tiltakozása ellenére bekapcsoltam a sütőt és megcsináltam a ribizlis pitét.

Megérte!

Szerintem sosem csináltam még sütit feketeribizliből, és egészen meglepő, ahogy a sütés során átlényegül, homogén, zselés állaga lesz. (Ha erre nem a szezon végén jövök rá.....)

Hozzávalók:
1/2 kg feketeribizli (lehet benne némi piros is)
1 tojás
1 citrom reszelt héja
2,5 dl joghurt
1,5 dl olaj
2,5 dl cukor
3,5 dl rétesliszt
1 csomag vaniliás cukor
1 csomag sütőpor
pici vaj/margarin

Ez a pite a fordítós süti fajtájába tartozik, azaz a 28 cm átmérőjű piteforma aljára sütőpapírt kell tenni és bekenni vajjal/margarinnal, erre jön a megmosott, leszemezett ribizli. Majd összekeverjük a tésztát, érdemes először a száraz hozzávalókat kimérni a mérőpohárral, én a joghurttal kezdtem, és utána minden beleragadt.... A tésztamasszát ráöntjük a ribizlire, és 180 C fokos sütőben kb. fél óra alatt megsütjük. Ha kicsit kihűlt, kifordítjuk egy alkalmas tálra. Hát, ennyi.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Creative Commons Licenc
A bejegyzésekben szereplő valamennyi fotó szerzői jogi védelem alatt áll és a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.