2011. május 19., csütörtök

Citromos süti


Ez a süti két "motívum" kölcsönhatásából született. Egyrészt fejembe vettem, hogy valami alaposan citromos édességet kellene csinálni (biztos a tél végi-tavaszi vitaminhiány miatt volt), és kacérkodtam Stahl Judit könyvében lévő görög citromos sütivel. Másrészt kaptunk ajándékba őrölt kardamomot, amit még sosem használtam, és kerestem az alkalmat, hogy kipróbáljam. Ehhez meg C&V revani nevű receptjét találtam meg, csak nem voltam elég merész, hogy a szegfűborsot is kipróbáljam. Maradtam így a Stahl-féle alapnál, megbolondítva a revani-ötletből kiindulva.

Mindkét recept kiemeli, hogy egyszerű grízes piskóta az alap, bevallom, ez a kategória nekem eddig nem volt meg (a piskóta eleve misztikus műfaj számomra), nekem az többet mondott volna, hogy kevert tészta.

Hozzávalók a tésztához:
20 dkg liszt (10 dkg finomliszt és 10 dkg Graham-liszt)
10 dkg búzadara
2 kávéskanál szódabikarbóna
25 dkg cukor
csipet só
2,5 dl joghurt
3 tojás
1 citrom héja lereszelve + a levéből 1 evőkanál

Külön-külön tálban összekeverjük a száraz és a nedves hozzávalókat (a reszelt citromhéj mehet akármelyikbe :)), majd összeöntjük és összekeverjük a tésztát. 150 C fokra előmelegített sütőben kb 50 perc alatt megsül. Még melegen megdöfködjük fogpiszkálóval/hústűvel/stb. hogy jól magába tudja szívni a szirupot.

A szirup így készül:
15 dkg cukor
1,5 dl víz
2 citrom és 1 narancs lereszelt héja és átszűrt leve (összesen kb. 2 dl)
fél kávéskanál kardamom

Alacsony hőmérsékleten melegítjük a keveréket, amíg a cukor feloldódik, majd felforraljuk és néhány percig forrni hagyjuk a cuccot. Utána leszűrjük, hogy a reszelt héjak ne maradjanak benne (ez majd a díszítésnél jól jön), és még melegen, két részletben ráöntjük a megszurkált sütire.

A sütihez, mivel "sziruposan" édes, jól jön egy kis "görög" joghurt, amit a hagyományos joghurt egy éjszakán át történő lecsöpögtetésével állítottam elő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Creative Commons Licenc
A bejegyzésekben szereplő valamennyi fotó szerzői jogi védelem alatt áll és a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.