2011. április 9., szombat

Tarja steak medvehagymás burgonyapürével

A piac mostanság folyamatosan tele van medvehagymával. A legviccesebb az az árus volt a vásárcsarnokban, aki az egyértelműség kedvéért plüssmackókat ültetett a medvehagyma-csomagok tetejére. Végül is el kell ismerni, hogy ez a marketing-fogás bejött neki, én a legutóbb tőle vásároltam (a plüssmacit viszont annak ellenére sem kaptam meg, hogy rögtön két csomagot vettem). A medvehagymával  nagyon extra dolgokat nem érdemes csinálni, nyersen is nagyon finom, és nyilván ilyenkor a legtöbb a tápanyag benne. Ennek fényében kész krumplipürébe kevertem bele a csíkokra vágott nyers medvehagymát. Hirtelen ötlettől vezérelve a medvehagyma másik részét lepürésítettem, harsogóan friss, "zöld ízű", pesto-szerű szósz lett belőle. Mindezek a tarja steak kísérői voltak.

Hozzávalók a püréhez:
6-8 db közepes burgonya
1 csomag medvehagyma (kb. 20 levél)
1,5 dl tej
0,5 dl tejszín
mangalicazsír
vaj

Hozzávalók a szószhoz:
fél csomag medvehagyma (kb. 10 levél)
0,5-1 dl tej
kevés só és bors

A krumplipüré elkészítése teljesen hagyományosan történt, sós vízben megfőztem a krumplit, a tejjel, a tejszínnel, valamint a zsírral és a vajjal összetörtem, simára kevertem, és közvetlenül tálalás előtt tettem bele a csíkokra vágott medvehagymát, hogy minél kevésbé essen össze. A szósz hozzávalóit beletettem a turmixgépbe, és teljesen simára pürésítettem. A tarját sóztam, borsoztam, és forró serpenyőben mangalicazsíron kérget sütöttem mindkét oldalára. Ezt követően kevés vajat tettem a hússzeletek tetejére és a sütőálló serpenyőt az addigra 100-110 Celsius fokra felmelegedett sütőbe tettem 15 percre, majd befejezésképpen 150 Celsius fokon további 5 percig pirítottam a húsokat. 
   

3 megjegyzés:

  1. Hello,
    finom receptnek néz ki, mindössze annyi kérdésem lenne, hogy a sütőálló serpenyő alatt mit értesz? Nekem egy vas teflonbevonatúm van, nem vagyok benn biztos, hogy az is berakható-e a sütőbe. Ez esetben a sütőben a sütőálló serpenyő helyett használhatnék-e tepsit?
    Köszi előre is!

    VálaszTörlés
  2. A lényeg, hogy a gyártó szerint lehessen sütőbe pakolni a serpenyőt. Ha nem vagy benne biztos / nem egyértelmű a leírás, akkor természetesen egy teljesen egyszerű tepsi is megteszi.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, a tepsis megoldást választottam, így is sikerült, nagyon finom lett! Legközelebb pedig lehet egy jénaiban próbálom meg.

    VálaszTörlés

Creative Commons Licenc
A bejegyzésekben szereplő valamennyi fotó szerzői jogi védelem alatt áll és a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.