2011. január 20., csütörtök

Túrógombóc

Egy másik házias desszert is készült a napokban, túrógombóc. Családi "recept", bár az a tanács lényege, hogy "a Matolcsy Ildikó Étkek tippek fortélyok könyvéből kell csinálni". (Nagyon szeretem lapozgatni ezt a szakácskönyvet, mert - a háztartásvezetést segítendő - hónapok szerint vannak benne a receptek, és vegyesen leves/főétel/desszert.)


Ugyanakkor egy ilyen népszerű fogásnál azért ez hasznos tanács, ne keressük máshol, ez tuti.

Hozzávalók:
50 dkg túró (nem zsírszegény!) áttörve
7,5 dkg búzadara
csipet só
2 tojás

A prézlihez zsemlemorzsa és olaj.

A tojásfehérjéket habbá verjük, a többi hozzávalót összekeverjük, és legvégül beleforgatjuk a tojáshabot. Fél órát állni hagyjuk, majd vizes kézzel kisebb (vagy nagyobb) gombócokat formázunk és enyhén sós forrásban lévő vízbe dobjuk őket. (Ha annyira lágy, hogy főzés közben szétesik, kis darával keményíthetjük.) Én most nem túl nagyokat csináltam, és az 5-6 perc alatt főtt meg.
A megfőtt gombócokat az olajban pirított klasszikus prézliben forgatjuk (még melegen és nedvesen, úgy jól ráragad a cucc).
Én gyerekkorom óta lekvárral szerettem, aztán az utóbbi években kezdem favorizálni a hagyományos porcukor+tejföl kíséretet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Creative Commons Licenc
A bejegyzésekben szereplő valamennyi fotó szerzői jogi védelem alatt áll és a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.