2012. január 7., szombat

Sütőtökös muffin


A muffin sütés reneszánszát éli nálunk. Bár mindig is tetszettek ezek a formás kis sütik, sose voltam nagy "spíler" ebben a témában. Most elhatároztam, hogy rámegyek az egészséges vonalra és ezen keresztül próbálom becsempészni a zöldségeket és rostanyagot a gyerek szervezetébe. Ez a sütőtökös verzió állítólag Jamie receptje. Némi tejszínhabbal és a flódni miatt megnyitott ringlólekvárral felturbózva korrekt uzsonnasütemény vált belőle, a tejszín ráadásul kiemelte, hogy a sütőtöktől milyen csodás narancssárga színe lett.






Hozzávalók:
20 dkg sütőtök püré (mivel egy normál sütőtök ennél jóval nagyobb, ha a fennmaradó része a kukában végezné, kövessük Stahl Judit tippjét és használjunk üveges sütőtök bébiételt)
15 dkg liszt (fele Graham)
15 dkg cukor
1 csomag vaniliás cukor
1 csomag sütőpor
csipet só
2 tojás
85 ml olaj
fél kiskanál fahéj
1 narancs reszelt héja

Az elkészítés nagyon egyszerű: száraz alapanyagok (liszt, cukor, sütőpor, vaniliás cukor, só, fahéj) összekeverése, nedves alapanyagok (sütőtök, tojás, olaj, reszelt narancshéj) összekeverése, két tál tartalmának összevegyítése. Muffinpapírokba töltés (kb. 2 evőkanál/adag, és nekem most ebből a mennyiségből "csak" 10 darab lett), sütés előmelegített 180 C fokos sütőben, kb. 25 percen keresztül.

UPDATE:
A diós változat még finomabb lett, ehhez kevesebb lisztet (10 dkg) és kevesebb olajat (70 ml) használtam, tettem bele 5 dkg darált diót, és elhagytam a narancshéjat.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Creative Commons Licenc
A bejegyzésekben szereplő valamennyi fotó szerzői jogi védelem alatt áll és a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.